گروه پویش در راستای نشر ایده های خود، از هر فرصتی برای ابراز عقاید خود استفاده می کند. در زیر نمونه هایی از این معرفی ها را می بینید:

ارائه گروه پویش در برنامه تلویزیونی ۱۶ هزار

ارائه گروه پویش در نخستین نشست تعلیم و تربیت چهارسوق

ارائه کارآزمون علوم انسانی با حضور گروه پویش در برنامه تلویزیونی ۱۶ هزار

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

آشنایی با تاریخچه‌ی گروه پویش

۱- کشف یک مسأله‌ی بزرگ!

همه چیز از یک مدرسه شروع شد؛ مدرسه‌ای که در آموزش دروسی مثل ریاضی و علوم حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و با روش‌هایی جذاب و با استفاده از معلم‌های جوان و باانگیزه و با داشتن دانش‌آموزهایی مستعد محیط خوبی برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کرده بود. هر ساله تعداد زیادی نوجوان ۱۲ ساله‌ی تیزهوش با ذوق و شوق به آن مدرسه وارد می‌شدند و بعد از سه سال در حالی که یک محیط آموزشی غنی و خلاق را تجربه کرده بودند، راهی مقطع بعد می‌شدند و بعد هم به دانشگاه می‌رفتند. دانشجوهای بااستعدادی هم بودند و عموماً در دانشگاه‌های خوب قبول می‌شدند. اما یک سری مشکلات هم در آنها زیاد دیده می‌شد. مثلاً خیلی از آنها تنهایی معرکه بودند ولی در کنار دیگران کاری از پیش نمی‌بردند. یا برخی که علی‌رغم استعداد فراوان از نظم و برنامه‌ریزی بی‌بهره بودند و همین مشکل آنها را از موفقیت دور می‌کرد. آن‌قدر که درسشان خوب بود، در زمینه‌های دیگر قوی نبودند و به آن اندازه نمی‌توانستند به خوبی از پس زندگی بربیایند. اما درسشان که خوب بود؛ نبود؟! پس مدرسه کارش را انجام داده بود دیگر! راستش را بخواهید خیلی‌ها همین حرف را می‌زنند. اما حوالی سال ۸۷ در آن مدرسه که مرکز راهنمایی علامه حلی (۱) تهران –یا به زبان امروز دوره اول متوسطه- بود، بعضی‌ها نسبت به این مشخصه‌های روانی و رفتاری احساس مسئولیت کردند.

۲- همیشه پای یک جمع همدل در میان است!

گروهی از فارغ‌التحصیلان همان مدرسه به منظور کار روی این مسائل مهم -که شاید بتوان عنوان مهارت‌های زندگی را به آنها نسبت داد- گرد آمدند. ساعت‌ها دور هم جمع می‌شدند، حرف‌های عجیبی می‌زدند، کتاب می‌خواندند، جستجو می‌کردند و نتیجه‌ی این تلاش‌ها، کارهای عجیبی بود که انجام می‌دادند. بله! کارهای عجیب! آخر آنها پای تخته سخنرانی نمی‌کردند. به بچه‌ها جزوه نمی‌گفتند. از بچه‌ها نمی‌خواستند یک سری مطالب را حفظ کنند. بلکه خیلی وقت‌ها با بچه‌ها بازی می‌کردند! ساعت‌ها کار، حاصلش می‌شد یک بازی! اگر کارشان خیلی جدی می‌شد اسمش می‌شد فعالیت؛ اما باز خبری از کتاب و جزوه و امتحان حفظی و … نبود.

می‌گفتند آموزش مهارت در تجربه معنی پیدا می‌کند و به دنبال ایجاد فرصت و فضا برای تجربه‌های مفید بودند. مثالی که می‌زدند هم آموزش مهارت رانندگی بود که بدون تجربه‌ی رانندگی معنی ندارد.

۳- پویش صادر می‌شود!

کم‌کم افراد زیادی پایشان به این جمع باز شد و این جمع نسبتاً کوچک روش کار و ایده‌هایش را نشر داد. ابتدا به مدارس مشابهی مثل علامه حلی‌های ۵، ۳ و ۲ راه پیدا کرد و کم‌کم گسترده شد. کارهایشان به زنگ‌های کلاس محدود نماند. انواع و اقسام کارسوق‌ها، کارگاه‌ها و اردوهای درون و برون‌مدرسه‌ای را طراحی و اجرا می‌کردند. برای دبیران دوره‌های آموزشی برگزار می‌کردند و کلی کارهای دیگر. محدودیتی هم برای نشر ایده‌هایشان نداشتند و دوست داشتند دیگران را هم از حرفها و ایده‌هایشان مطلع کنند و حرفها و ایده‌های دیگران را هم بشنوند.

تعداد کسانی که تا امروز به عضویت این گروه در آمده‌اند از ۵۰ نفر گذشته است و آنچه که امروز در دست است، حاصل تلاش‌های انباشته شده‌ی این همه جوان باانگیزه است.

۴- «آموزش و پرورش» و «پویش»، پیوندتان مبارک!

چند سال بعد از تأسیس گروه و فعالیت آن در زمینه‌ی آموزش مهارت‌های زندگی و تفکر، درس جدیدی به عناوین دروس رسمی آموزش و پرورش، ابتدا در پایه ششم ابتدایی و بعد در مقطع متوسطه اول اضافه شد، با عناوین «تفکر و پژوهش» و «تفکر و سبک زندگی» که درست به موضوعاتی می‌پرداخت که مد نظر پویشی‌ها بود و در آن سال‌ها روی آنها کار کرده بودند. اما آنها روش کتاب را در خیلی زمینه‌ها مؤثر نمی‌دانستند و درس «تفکر و سبک زندگی» را برای مقطع متوسطه اول با پوشش عناوین و اهداف کتاب اما با روش‌هایی اثربخش‌تر ارائه کردند و به فعالیت‌های متنوع در کلاس درس اکتفا نکردند و حتی از ابزارهایی مثل کارسوق و اردو هم برای این اهداف استفاده می‌شد.کاری که در اجرای محدودی که داشت بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

۵-پویش جان،  الآن کجایی؟

امروز هم گروه در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که همگی با مهارت‌های زندگی و مهارت‌های تفکر در ارتباط هستند و شوق فراوانی نیز به گسترش ایده‌های خود دارد. برگزاری این کارگاه‌ها هم نمونه‌ای از فعالیت‌های گروه در راستای ارتقای اعضای خود و دیگر فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های فعالیت پویش و همچنین گسترش روش‌ها و ایده‌های خود و استفاده از نظرات کارشناسان و فعالان این عرصه در ارتقای خود می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گروه پویش می توانید دفترچه معرفی گروه پویش را از طریق لینک زیر دانلود بفرمایید:

دفترچه معرفی گروه پویش

.

نام و نام خانوادگیتصویرسوابق
امیرحسین اخوینakhaveinمسئول گروه پویش
سرگروه آموزشی پایه نهم
سرگروه پویش مدارس علامه حلی ۲ و ۳
مصطفی امیرحائریmostafa haeriسرگروه آموزشی پویش هفتم
دبیر مدرسه علامه حلی۳
سیدامیرحسین میردامادیIMG_۲۰۱۴۰۶۰۶_۱۵۲۷۵۶سرگروه آموزشی پایه هشتم
مسئول گروه پویش مدرسه علامه حلی۶
دبیر مدارس علامه حلی ۱، ۳ و ۶
محمدمهدی صادقیIMG_55635سرگروه پویش مدرسه علامه حلی ۱
رضا علامیallamiسرگروه پویش مدرسه علامه حلی ۱۰
امین اقرلوegherlooدبیر پویش علامه حلی۱
علیرضا بوربورbor borدبیر پویش علامه حلی ۲
احمد جاودانjavdanدبیر پویش علامه حلی ۲
سامان سعیدیدبیر پویش مدرسه علامه حلی ۲
محمدجواد خانیphoto_2015-11-15_19-23-08دبیر پویش مدرسه علامه حلی۳
رضا فرضیfarziدبیر پویش مدرسه علامه حلی ۶
مشکات عنبرانیanbaraniدبیرسابق گروه پویش
محمدخوروشkhorvashدبیرسابق گروه پویش
مهدی ابوالقاسمیabloghasemiدبیرسابق گروه پویش
امیرعلی امیommiدبیرسابق گروه پویش
علیرضا صالحهsalleheدبیرسابق گروه پویش
مهدی اکبریphoto_2015-07-24_18-16-36دبیرسابق گروه پویش
امیرحسین دولوdavalloدبیرسابق گروه پویش
سید محمد خلدیkholdiدبیرسابق گروه پویش
حسام حسین زادهhossein zadeدبیرسابق گروه پویش
خشایار هنر آمیز فهیمfahimدبیرسابق گروه پویش
احمدرضا علینقیانalinaghyanدبیرسابق گروه پویش
عماد احمدی جوقیahmadi jooghiدبیرسابق گروه پویش
سید محمدصادق رضویدبیرسابق گروه پویش
حمیدرضا زارعیدبیرسابق گروه پویش
محمدحسین علیمردانیدبیرسابق گروه پویش
حسین کوهستانیدبیرسابق گروه پویش
محمد صالحیدبیرسابق گروه پویش
محمدرضا مولویدبیرسابق گروه پویش