کلاس ۸۰۱:

 

اعضای گروه:اریا نظری-کیارش نیکخواه-کریم صباغی-امیر خانسفید

سمت اعضا:گروه تفکر:اریا نظری-کریم صباغی-گروه اجرایی:امیر خانسفید-اریا نظری

گروه مالی:کیارش نیکخواه-مستند ساز:امیر خانسفید-

شرح کار:ما در ابتدا موضوعمان چیز دیگری بود ولی بخاطر اتفاقی مجبور به تعویض مشکلمان شدیم.به همین علت جلسه ای تشکیل دادیم تا موضوعی جدید انتخاب کنیم.در جلسه ما امدیم ایده هایی دادیم و در نهایت امدیم برای مشکلمان مشکل نمازخانه بزرگ را بررسی و حل کنیم.

بعد از انتخاب موضوع ما امدیم مشکلات اصلی این ناحیه از مدرسه را پیدا کردیم.این ناحیه دو مشکل اصلی دارد یک مشکل بو و کمبود اکسیژن و یکی هم بد بودن فرش ها.برای مشکل اول هر کسی ایده ای داد مثلا خرید چند خشبو کننده هوا یا زدن چند پنجره جهت تردد هوا ویا زدن چند هواکش قوی.برای مشکل دوم هم یک راه حل دادیدم و ان هم این بود که بود که فرش های نو و یا دست دوم تقریبا سالم بخریم.برای رفع مشکل دوم ما نیاز به مقدار پول نسبتا زیادی داریم اما بخاطر داشتن مسئول مالی خوب و قویمان تقریبا میتوانیم اینن مشکل را هم حل کنیم.

در این جلسه ای که گذاشتیم موضوع جدید انتخاب کردیم و چند راه حل برای ان دادیم و تا حد کمی هم براورد قیمت کردیم.

در این جلسه :کیارش نیکخواه همفکر بود و چند ایده و راه حل داد-

اریا نظری چند ایده داد و کمی براورد قیمت کرد-

کریم صباغیی هیچ کاری نکرد-

امیر خانسفید چند ایده و را حل داد

کلاس ۸۰۲:

اعضای گروه:جواد فضلی،یزدان عرب،رضا اکبری،پارسا ساریخانی،نیما قطبی و رهام برهمند

با سلام

به استحضار می رساند جلسه گروه مالی در روز چهارشنبه پیش از نماز در ناهار خوری با حضور سه نفر از شش نفر برگزار شد باتوجه به غیبت آقایان قطبی،ساریخانی و برهمند برآن آن شدیم تا مطالب مطرح شده در جلسه با آنان در میان بگزاریم واز نظر آن ها استفاده کنیم. با استفاده از نظر شش نفر گروه به جمع بندی رسیدیم که خلاصه این جمع بندی در زیر آمده.

دسته بندی کار ها از نظر مالی و انجام کارهایی که بار مالی کمتری دارند یا بار مالی ندارند

استفاده و توجه به کمک های غر پولی

حل مشکل به شکلی که مشکل آفرین نباشد(بدین معنا که نبرای آن گروه و نه برای گروه های دیگر مشکل ساز نباشد)

برای کم شدن هزینه و ااتجام کار بهینه قبل از انجام کار در گروه مالی مطرح شود

توجه به منابع مالی و روش های اخذ پول و.. از آنها

منابع اصلی:مدرسه و اولیا

کلاس ۸۰۳:

بسم الله الرحمن الرحیم

کارگروه حل مشکل رختکن

گزارش ۱

اعضای گروه پس از مشورت با یکدیگر وظایف این کارگروه را بین خود تقسیم کردند.

مسئول بخش مستند سازی: امیرحسین زاهدی

مسئول بخش مالی: پوریا تقی زاده

مسئول بخش تبلیغات: آرمان اکبری

مسئول بخش اجرایی: امیررضا بردوئی و سید امیرمحمّد نیکوکلام مظفّر

گزارش جلسات:

گروه ما در طول هفته دو جلسه در روز های چهارشنبه و پنج شنبه برگزار کرد.

جلسه ۱:

در روز چهارشنبه ما در زنگ نهار جلسه را برگزار کردیم که از نظر گروه آن چنان ثمری نداشت زیرا ما فقط مشکلهای رختکن هارا بررسی کردیم. در این روز ما شش مشکل اصلی و مهم رختکن هارا بررسی کردیم.

۱٫کوتاه بودن درب از بالا و پایین

 

۲٫خراب بودن قفل های دو تا از رختکن ها

 

۳٫نبود چوب لباسی در دو تا از رختکن ها

 

۴٫غیر قابل استفاده بودن یکی از رختکن ها به دلیل خیس بودن

 

۵٫کمبود رختکن

 

۶٫سرد بودن در زمستان

 

جلسه۲:

در روز پنج شنبه ما بعد از اتمام ساعت اداری در مدرسه ماندیم و جلسه ی خود را برگزار کردیم. البتّه آقای نیکوکلام به دلیل عدم داشتن رضایت والدین در جلسه ی ما حضور نداشتند. در این جلسه ما به حد خوبی پیشرفت کردیم. برای هر مشکلی راه حل دادیم و مشکلات را به طور دقیق تحلیل و بررسی کردیم.جلسه ی ما حدود یک ساعت و ربع طول کشید.

 

۱٫کوتاه بودن                                            عوض کردن درب و خرید دربی با ارتفاع ۱٫۸ متر و مقاوم دربرابر ضربه توپ.

۲٫خراب بودن قفل ها                  خرید قفل های باکیفیت تر برای هر ۵ درب.

۳٫نبود چوب لباسی                                    خرید یا ساخت چوب لباسی جدید برای هر ۵ درب (ساخت چوب لباسی ارزان تر است)

۴٫خیس بودن یک رختکن                           مشورت یا گروه آبسرد کن یا کج کردن آن شیری که رختکن را خیس می کرد.

۵٫کمبود رختکن                                        گروه با مشاهده ی حیاط یک جا را برای ساخت رختکن جدید پیدا کرد که ذکر خواهد شد.

۶٫سرد بودن در زمستان                گروه به ایده ی خاصی نرسید و به جلسه ی بعد موکول شد.

کمبود رختکن:

در مدرسه ۵ رختکن وجود دارد که ۴ تای آن ها قابل استفاده است. ما جمعا حدود ۲۸۰ دانش آموز داریم که هر کدام دو زنگ ورزش دارند پس می شود ۵۶۰ بار لباس عض کردن که هر یک از آن چهار رختکن ۱۴۰ بار در هفته استفاده می شوند. پس نتیجه می گیریم که ما به رختکن بیشتری احتیاج داریم.

بچه ها به حیاط رفتند و جای جای حیاط را برای ساخت رختکن جدید تحلیل کردند. گروه به این نتیجه رسید که فقط کنار زمین والیبال در قسمت قد گیری می توان رختکن ساخت. البته باید ببینیم که چگونه باید پول ساخت آن را جور کنیم.

 

سرد بودن در زمستان:

بچه ها ایده هایی مثل نصب هیتر دادند که امکان پذیر نبود و ایده زدن برای حل این مشکل به جلسه ی بعد موکول شد.

فعّالیّت های هر فرد:

آقایان بردوئی و اکبری در هردو جلسه شرکت کردند و حضور پرثمری داشتند.

آقای نیکوکلام فقط در جلسهی اول حضور داشت و نسبت به بقیه حضور فعال تری داشت.

آقای تقی زاده در هردو جلسه حضور پر ثمری داشتند ولی ایشان که مسئول مالی بودند در مورد بودجه برای رختکن کاری نکرده بودند.

آقای زاهدی هر دو جلسه را با بچه ها هماهنگ کردند و در هردو حضور داشتند. ایشان با کمک بقیه از مشکلات عکس گرفتند و گزارشی که الآن می خوانید را هم ایشان نوشته اند.

روند پیشرفت:

بیشتر مراحل فکری مشکل رختکن پشت سر گذاشته شده و از حالا به بعد باید پیگیر مسائل مالی ، تبلیغاتی و اجرایی آن باشیم.

با تشکّر از توجهتون

 

کلاس۸۰۲:

با توجه به جلسه ی تفکر شنبه ، قرار شد که هر هفته گزارشی از پیشروی های مشکلی که انتخاب کردیم به شما بفرستیم . برای هفته ای که گذشت قرار شد مشکل را شرح و راه حل های اولیه ان را پیدا کنیم.
طبق صحبت های من با اعضای گروه :

مشکلات:

۱:ریختن اب یکی از شیر ها در رختکن بغل.

۲:قابل استفاده نبودن دو تا از شیر ها به علت کمبود جا.

۳:بد شکل بودن شیر ها و چکه کردن ان ها .

۴:کوتاه بودن سقف محل اب خوری و برخورد سر بچه ها به آن .

راه حل های اولیه:

۱:برداشتن رختکن بغل برای ایجاد فضای بیشتر .

۲:عوض کردن شیرها و درست کردن جهت انها .

۳:برداشتن سقف بالای اب خوری.

در هفته گذشته بجز رسیدن به مشکلات و راه حل ها با اعضای گروه یک جلسه میان گروه مالی انجام شد ، که اقای ساریخانی به عنوان مسول مالی گروه ما در ان حضور داشت. و دیگر دوستان در نوشتن این گزارش مرا یاری کردند.

اعضای گروه : بایرام زاده ، خندانی ، ساریخانی ، صالحی

 

 

کلاس ۸۰۱:

اعضای گروه :فربد ملک و احسان شعفی و علی کاتبی و محمد علی زمانی

موضوع : ابسرد کن

در روز یکشنبه جلسه مالی برگزار شد و قرار شد که مسیولین مالی دنبال اسپانسری خوب بگردند.

ما در روز سه شنبه مورخ ۳٫۹٫۱۳۹۴ جلسه ای در نزدیکی ابسرد کن گرفتیم و کمی دقیق تر به مشکلات نگاه کردیم مشکلات به شرح زیر است :

۱ ـ هنگامی که بچه ها برای ابخوردن به انجا می روند پایشان داخل گودی که روی ان اهن گذاشته شده می رود.

۲ ـ مشکل ریختن اب به داخل رختکن و غیر قابل استفاده شدن ان

۳ ـ هدر رفتن اب

۴ ـ جوابگو نبودن یک ابسرد کن

۵ ـ پستی و بلندی نواحی ابسرد کن

ما برای این مشکلات پیشنهاداتی دادیم

پیشنهاد اول :

رختکن اخر را خراب کنیم و جای ان یک ابسرد کن بگذاریم .

۲ ـ زیر چوب یا دیوار رختکن یک شی قرار دهیم که اب به رختکن نرود .

۳ ـ فرهنگ سازی !

۴ ـ سیمان کردن و صاف کردن سطح محوطه ابسرد کن جوری که نیاز به گذاشتن اجر زیر ان نشود.

در ان جلسه ما روش چهارم را تسویب کردیم  جوری که:

اب به طرف رختکن نرود و اب هدر نرود و پستی و بلندی ها از بین بروند و دیگر پای کسی داخل چاله گیر نکند

ما سیمان را کف انجا میریزیم و باید حدود ۱۰ سانتی متر روی زمین را اسفالت کنیم

بعد گودی درست میکنیم با شیب خیلی کم که همه ی اب هایی که بیرون از چاه می ایند داخل گودی بروند داخل این گودی لوله ای است که دو نصف می شود و یک سرش به درخت سمت راست و  دیگری به درخت سمت چپ می رود و این طوری اب هدر نمی رود

تقریبا تمام مشکلات با این کار ساده از بین می روند به جز ازدحام و جوابگو نبودن ابسر کن برای بچه های مدرسه که ان را هم طی جلسه ای دیگر حل می کنیم

مشکل ما در حال حاضر فقط اسپانسر است

کلاس ۸۰۳:

اعضای گروه : فردین همتی ، یزدان یزدی ، امیرحسین سعدیه ، امیر حسین شاهقلی ، آرین قیام

بعد از این که گروهبندی اعلام گردید و وظایف اعضا معلوم شد گروه ما جلسه ای ترتیب داد تا شرایط اولیه بررسی شود.

ما از انجا که مسئول بخش مالی مان در جلسه بین اسپانسر ها حضور پیدا کرده بود از وی در مورد بودجه و امکانات برای قسمت دستشویی و رختکن پرس و جو کردیم که ببینیم چه چیزی به ما پرداخت می شود که گفتند اکثر هزینه ها باید از طریق اولیا گرفته شود .

بنابراین ما برای پرس و جو از مدیر هم به ایشان مراجعه کردیم که ایشان هم همین خر را دادند.

اما در جلسه اول گروه ما آمد نظریه ای ارائه داد که ما بیایم از طریق دانش آموزان پاکت هایی به اولیاء برسانیم که هرکس در توانش هست تا هر حدی می تواند به ما کمک کند ویا اگر گسی را برای کمک و تعمیر می شناسند به ما معرفی کنند و این خبر از اتاق فکر به قسمت اجرایی رسید و قرار شد تا هفته آینده پاکت هایی جمع آوری شود.

اما در باره فرهنگ سازی ما اگر در توانمان باشد و استقبال شود قرار گذاشتیم بروشور ها و پوستر هایی طراحی شود که قشنگ این موضوع را شفاف سازی کند که در طی جلسات آینده این موضوع دقیق تر و بهتر بررسی می شود

اما نتیجه کار این بود که برای تعمیر در دستشویی و حتی رختکن ها ما نیاز به گرفتن بودجه غیر مستقیم داریم تا به کمک آن قسمت اجرایی کار را با نیروهای خود انجام دهد و مستند ساز اطلاع رسانی کند و از انجا که فرهنگ سازی نیاز به بودجه و … ندارد ما این کار را به مراحل بعد واگذار کردیم

 

کلاس ۸۰۱:

 

ما در جلسه به این نتیجه رسیدیم که مشکل خود را دستشویی ها قرار دهیم.

گزارش پیشرفت کار:

کار ما تا اینجا پیش رفت که مشکل را انتخاب کردیم و آن را به مشکلاتی جزئی تری (مانند شیر آب،گیره،در و…)تقسیم کردیم و هر کدام داخل یک دستشویی رفتیم و مشکلات آن را یاد داشت کر دیم

وظیفه هر یک از اعضاء:

مهدی رفیعی:مسئول مستند سازی

یونس رباطی:مسئول مالی

علی مبشری و علی هوشیاری و کیارش طباطبایی:مسئول اجرایی

 

کلاس ۸۰۳:

به نام خدا

موضوع:  بررسی مشکلات آبسردکن مدرسه و ارائه ی راه حل

درباره ی مشکل:

آبسردکن مدرسه، مشکلات زیادی دارد که میتوان از مهم آنها به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم بودن تعداد شیر های آبسرد کن در نسبت به تعداد بچه ها در مدرسه:

امسال،علی رغم اضافه شدن یک پایه به مدرسه، آبسردکنی به مدرسه اضافه نشد و همین موضوع باعث ایجاد ازدحام در سر صف آبسرد کن میشود.

  • کم بودن تعداد افرادی که میتوانند همزمان از دستگاه، آب بخورند:

این مشکل بیشتر به دلیل کوچک بودن دستگاه آبسرد کن میباشد، البته کوچک بودن محوطه ی اطراف آبسردکن در این مشکل بی نقش نیست.

  • شلوغ شدن صف آبسرد کن:

این مشکل همان طور که در بخش قبل به آن اشاره شد، به دلیل اضافه شدن پایه ی جدید به مدرسه و کم بودن فضای اطراف آبسرد کن به وجود دارد. این ازدحام، میتواند باعث بروز حادثه در زمان های اوج ازدحام بشود.

  • هدر رفت زیاد آب:

این مشکل، به دلیل ازدحام بچه ها پشت دستگاه و  دیر بسته شدن شیر های آب وجود دارد و همین مشکل باعث خیس شدن زمین زیر رختکن می شود و این، باعث زیاد شدن ازدحام صف های رختکن ها میشود.

 

 

  • مشکل نزدیک بودن آب سرد کن به دستشویی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • مشکل خیس شدن زمین رختکن های اطراف آب سرد کن و در نتیجه، غیر استفاده شدن آنها:

موقع شلوغ شدن و ازدحام،آب هدر می رود(طبق عکس قسمت چهار)، آب به رختکن کنار میرود و بچه نمیتوانند از آنها استفاده کنند و این مشکل همیشه وجود دارد و باعث میشود تا عملا رختکن کنار آبخوری، بی استفاده شود و باعث ازدحام در صف رختکن بشود.

 

 

 

 

 

 

  • بی استفاده بودن نصف شیر های آب سرد کن به دلیل کج بودن:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان.

گروه مستند سازی: محمد بروغنی

 

 

 

 

 

 

 

 

بحث: ارائه راه حل های اولیه توسط افراد گروه و به شور و مشورت گذاشتن آنها:

افراد گروه:

سپهر عسگری(گروه فکری و اجتماعی)-رامتین تاج بخش(گروه فکری اجتماعی)-امیر علی عباسی(گروه مالی)-آرش اکبری(گروه فکری اجتماعی)-محمد بروغنی(گروه مستند سازی)

افراد حاضر در جلسه:

سپهر عسگری-رامتین تاج بخش-امیر علی عباسی-آرش اکبری-محمد بروغنی

گروه مستندسازی:

محمد بروغنی

شرح جلسه:

در اول جلسه، قرار شد افراد ایده های خود را برای برطرف کردن مشکلات آبخوری، بیان کنند و سپس همه به بررسی راه حل ها بپردازند.

راه حل های مطرح شده:

  • قطع درختان جلوی آبخوری برای افزایش فضای اطراف دستگاه و در نتیجه کاهش ازدحام دانش آموزان در صف آبخوری (از تاجبخش)

 

  • گذاشتن یک ظرف زیر آبسرد کن جهت جمع آوری آب های هدر رفته و در نتیجه، خشک ماندن رختکن ها (از تاجبخش)

 

  • برداشتن رختکن کنار آبخوری و گسترش آبخوری (از بروغنی)

 

  • جدار بندی کردن فضای پایین رختکن کنار آب خوری برای خشک ماندن زمین (از تاجبخش)

 

بعد از حرف زدن اعضا در مورد راه حل ها، راه حل های اول و دوم به علت عملیاتی نبودن، اقتصادی نبودن و جامع نبودن راه حل برای تمام مشکلات، حذف شدند.(منظور از جامع نبودن، این است که مثلا راه حل اول، فقط میتواند ازدحام را کاهش بدهد و نمیتواند باعث حل مشکلات دیگر بشود.)

برای انتخاب یکی از راه حل های سوم و چهار، تصمیم گرفتیم تا خوبی ها و بدی های هر راه حل را بررسی کنیم تا بتوانیم بعد از یک جمع بندی، یکی از راه حل را انتخاب کنیم.

 

 

بعد از صحبت با گروه های مالی و عملیاتی، قرار شد اگر آنها توانستند که رضایت بودجه و وسایل لازم را بگیرند، از راه حل اول استفاده کنیم، در غیر این صورت از راه حل دوم که ساده تر و عملیاتی تر است، استفاده کنیم.

قرار شد اگر کسی راه حل جدیدی به ذهنش رسید، به اطلاع اعضا ی برساند تا بررسی شود.

پایان.

کلاس ۸۰۳:

اعضای گروه:آقایان امیرحسین سعدیه،امیرحسین شاهقلی،یزدان یزدی،فردین همتی،آرین قیام

موضوع:فرهنگ سازی حیاط پشتی

در تاریخ ۹|۹|۹۴ ما اولین جلسه ی خود را گذاشتیم و در این جلسه هر نفر ایده های خود را بیان کرد

ایده ها:

امیرحسین شاهقلی: بر داشتن تک حلقه و خط کشی کردن حیاط پشتی و زمین پشتی را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده  و به گل کوچیک ها بدهیم

یزدان یزدی: برداشتن گل کوچیک و گذاشتن حلقه ی دوم در زمین

فردین همتی:زمان بندی درست برای بازی کردن هر گروه و قانون های گل کوچیک رعایت شود

آرین قیام:گذاشتن فنس به دور زمین دو حلقه ی بسکتبال و برداشتن تک حلقه

امیرحسین سعدیه: برداشتن یکی از گل کوچیک ها و گل کوچیک در قسمت بالایی زمین بازی کند تقسیم بندی مساوی بین هشتم و نهم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات مثبت و منفی کردن ایده ها :

امیرحسین شاهقلی

مثبت:اگر بچه های گل کوچیک به درستی از قوانین استفاده کنند دیگر توپی داخل زمین دیگر نمی رود و زمین ها به یک اندازه هستند

منفی:زمین دو حلقه ی بسکتبال هر ۳ زنگ یه بار به هر پایه می افتد و این حرف بیش تر در مورد پایه ی هفتم می باشد

براورد مالی:حداکثر ۵۰ هزار تومن

یزدان یزدی

مثبت:دیگر هیچ توپ گل کوچیک بر زمین رها نیست و بچه های زمین بسکتبال خیلی بیش تر می توانند بازی کنند

منفی:وقتی یک بازی حذف میشود ازدحام در زمینه های دیگر بیش تر می شود و نامردی در حق بچه های گل کوچیک

براورد مالی: صفر

فردین همتی

مثبت: ازدحام کم میشود و ما برخورد دانش آموز با دانش آموز نخواهیم داشت

منفی:هر ۳ زنگ یه بار نوبت هر یک پایه می باشد و این زمان طولانی می باشد

برآورد مالی: حدودا ۱۰۰ هزار تومن

 

 

آرین قیام

مثبت:دیگر بچه های گل کوچیک با بسکتبال قاطی نمی شوند

منفی:هزینه ی زیاد ،همچنان ازدحام وجود دارد،کار بیهوده ای است

براورد مالی:یه چیزی بین ۱ ملیون تا ۱ ملیونو ۵۰۰

امیرحسین سعدیه

مثبت:به ازدحام کمک بسیاری میکند و هر یک زنگ یک بار برای هر پایه میباشد و این زمان خوبی است

منفی: کم شدن یکی از گل کوچیک ها

برآورد مالی:صفر

نتیجه گیری:

با توجه به نکات مثبت و منفی، نکات مثبت امیرحسین سعدیه از همه بیش تر بود و نکات منفی هم نداشت و براورد مالی ایده صفر بود و گروه ما قصد عملی کردن این ایده را دارد

شکل بالا برای توضیح ایده ها است

 

کلاس ۸۰۲:

در جلسه اي كه هفته پيش انجام شد شروع به برسي راه حل هاي اوليه كرديم اولين راه و ساده ترين راه عوض كردن اب سرد كن و جايگزين كردن ان با اب سردكني با شرايط بهتر بود. چون اين پيشنهاد توسط پارسا ساريخاني داده شد ، خودشان در رابطه پيشنهادي داده اند:

سلام خدمت دبير محترم اقاي جاودان

با توجه به تحقیقات من و جست و جو های متعدد در مورد آب سرد کن مدرسه به نتیجه ای کاملا کار آمد رسیدم که با همکاری و همدلی بچه های تمام مدرسه می توان به آن دست یافت.

من با جست و جو در وب سایت شرکت زاگرس متوجه یک آب سرد کن شدم که بسیار کارامد و مورد استفاده است.

این آب سرد کن ۴ شیر دارد.  به اندازه ی حجمی به مقدار ۵۰ گالن ظرفیت دارد.  شکل ظاهری آن به این صورت است که ۲ شیر در جلو دارد و ۲ شیر هم در طرفین. (هر طرف یک شیر)

قیمت آن معدل ۲۵۰۰۰۰۰ تومان ( ۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال ) است.

اگر هر دانش آموز در مدرسه بتواند فقط ۹۰۰۰ تومان هزینه کند مدرسه می تواند یک آب سرد کن مجهز و با ۱۲ ماه گارانتی و ۱۰  سال خدمات پس از فروش تهیه کند.

حالا بعضی ها که وسعشان بیشتر است می توانند بیش تر کمک کنند تا هزینه ی بیشتری برای خرید آن داشته باشیم.

در پايان به مزايا و معايب اين پيشنهاد ميپردازيم:

مزايا

۱)حل مشكل رختكن بغل

برطرف كردن نسبي مشكل فضاي كم ۲)

معايب

۱)هزينه زياد

در كل اگر اين پيشنهاد بخواهد كه انجام شود هزينه را از دو جا ميتوان تعمين كرد ؛ اوليا و مدرسه . و هر دوي اينها احتياج به صحبت با مدرسه و ارزيابي شرايط دارد كه اقاي ساريخاني در اين هفته صحبت ها را اغاز خواهند كرد.

با تشكر

بايرام زاده،خنداني،ساريخاني،صالحی

 

کلاس ۸۰۳:

گروه دستشویی ۳/۸ – علیرضا حقی – عرفان سلیمانی – سینا طاهری – علیرضا موسوی – سپهر وکیلی

 

در طی این هفته دو جلسه ی حضوری ۵ نفره و ۲ جلسه مجازی ۳ نفره (تکمیل کار و مصاحبات ) برگذار شد

در جلسات حضوری : تقسیم وظایف برای قیمت گرفتن و پیدا کردن قیمت مناسب

که این امر وقت زیادی را به خود اقتصاص نداد و به سرعت خیلی بالایی تمام شد .

طی این جلسات حضوری  قیمت های زیر را به دست آوردیم :

  1. ایده اول تعویض تمام قفل ها : بهترین قیمت و کیفیت پیشنهادی را از بین تمام قفل ها ، قفل کشویی داشت و برای مدرسه ما بسیار مناسب بود مانند قفل رختکن ها :

قیمت برای قفل کشویی ضعیف : ۴۰۰۰۰ تومان با حساب کردن قیمت نصب کردن قفل ها به وسیله بچه ها کمی بیشتر می شود . حدود : ۵۰۰۰۰ تومان

یمت برای قفل کشویی قوی : ۶۴۰۰۰ تومان با حساب نصب کردن قفل ها به وسیله بچه ها می شود حدود : ۸۴۰۰۰ ((کمی سخت تر است ))

 

  1. ایده دوم زدن قفل ضعیف جدید کنار قفل قدیمی : بهترین گزینه برای این بار قفل های زنجیری که برای در خانه ها به کار می رود بود . که قیمت :

این قفل های ضعیف قیمت شان برای تمام دستشویی ها حدودا : ۳۰۰۰۰ تومان با نصب شان به وسیله خودمان یعنی بچه های گروه حدود  ۳۵۰۰۰ تومان .

اگر برای این کار از قفل های زنجیری کوتاه تر و فولادی استفاده کنیم قیمت دو برابر خواهد شد .

حدود با در نظر گرفتن نصب کردنشان ۶۵۰۰۰ تومان

  1. ایده سوم – تعمیر همه ی قفل ها ی دستشویی ها : این ایده نیاز به سرمایه خاصی ندارد و با ابزار آلات روزمره و دم دستی داخل مدرسه هم قابل انجام است این ایده حداگثر هزینه ای که احتمال دارد نیاز داشته باشد می شود :

به دلیل دردسر ها و آوردن ابزار و خرید بعضی ابزار و نیروی کاری = ۱۵۰۰۰ تومان

این ایده با کمترین مقدار سرمایه هم قابل انجام است . ولی دارای کیفیت نیست .

  1. ایده چهارم زدن پوستر و اعلامیه بر در هر دستشویی

این ایده با سرمایه سفر هم قابل انجام است . چون گروه مان پوستر ساز دارد و نیاز به سفارش بیرون نیست علاوه بر این چاپ این اعلامیه بر عهده ی مدرسه می باشد که هیچ خرجی ندارد . اگر هم قرار بر خرج کردن باشد خرجش زیاد نیست و حدودا = ۲۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان می شود .

برای همین این ایدهرا می توان با ایده های دیگر تلفیق کرد .

برای مثال هم ایده ی اول را به سرانجام بر سانیم هم این ایده مان را !

 

  1. ایده پنجم تعمیر قفل های قابل تعمیر و کمتر ضرب دیده و کمتر خراب شده .

تعویض قفل هایی که نیازمند تعویض است و قابل تعمیر نیست .

این کار هوشمندانه تر از ایده های اول و سوم به نظر می آید ولی باز هم ممکن است آن هایی که تعمیر می شوند قابل عتماد نباشند .

این ایده با در نظر گرفتن نصب و ابزار آلات نیاز برای تعمیر و قدرت مورد نیاز و نیروی انسانی اش حدودا : ۳۰۰۰۰ تومان نیاز دارد تا عملی شود و اگر هم قفل های خریداری شده را قوی کنیم . ۳۸۰۰۰ تومان نیاز دارد تا عملی شود .

 

کلاس ۸۰۳:

بسم الله الرحمان الرحیم

کارگروه حل مشکل رختکن

گزارش ۲

گزارش جلسه:

ما وارد مرحله ی دوم از کار خودمان شدیم و جلسه ی مرحله ی دوم را در روز ۵ شنبه بعد اتمام ساعت اداری با رضایت والدین در مدرسه ماندیم و برگزار کردیم.

در این جلسه ما آمدیم و با مشورت یکدیگر به این نتیجه رسیدیم که رختکن آخر باید برداشته  شود. زیرا هم خیس می شود هم قفل ندارد و هم چوبلباسی ندارد. پس آمدیم و گفتیم که ما باید در قسمتی از حیاط که در عکس پایین می بینید، رختکن بسازیم. حال آمدیم و مشورت کردیم که چند رختکن بگذاریم. پس از چند دقیقه بحث و تفکّر به این نتیجه رسیدیم که سه رختکن کافی است. زیرا اگر دو تا باشد کم است و اگر چهار تا باشد خرج زیاد می شود.

 

بعد آمدیم و قیمت هارا حدودی تخمین زدیم و جدول بندی کردیم.

بازسازی:

مشکل تعداد قیمت کل
قفل ۵ ۵۰۰۰۰ تومان
دستگیره ۵ ۲۰۰۰۰ تومان
در ۱*۲ ۵ ۲۰۰۰۰۰ تومان
چوب رختی (بسازیم) ۵ ۲۵۰۰۰ تومان

جمع کل بازسازی = ۲۹۵۰۰۰ تومان

ساخت رختکن:

مشکل تعداد قیمت کل
قفل ۳ ۳۰۰۰۰ تومان
دستگیره ۳ ۱۲۰۰۰ تومان
در ۱*۲ ۳ ۱۲۰۰۰۰ تومان
چوب رختی (بسازیم) ۳ ۱۵۰۰۰ تومان
سقف ۱*۳ ۱ ۵۰۰۰۰ تومان
چوب ۱*۲ ۴ ۱۶۰۰۰۰ تومان

 

جمع کل ساخت = ۳۸۷۰۰۰ تومان

جمع کل مبالغ = ۶۸۲۰۰۰ تومان

 

بعد از این جلسه تصمیم گرفتیم که در رابطه با مبالغ و ساخت رختکن با آقای جاودان و با آقای رحمتی مدیریت محترم مدرسه صحبت کنیم.

لازم به ذکر است که همه ی افراد در این جلسه حضور داشتند و در پیشرفت کار کمک کردند.

پیشرفت:

ما آمدیم و این پروژه را به ۶ قسمت تقسیم کردیم. که تا به حال ۳ مرحله از آن ها تمام شده است.

۱٫پیدا مشکلات (حل شده)

۲٫دادن راه حل (حل شده)

۳٫تخمین قیمت حل مشکل (حل شده)

۴٫صحبت کردن با مسئولین و گرفتن بودجه

۵٫خرید و درست کردن مواد اوّلیّه

۶٫حلّ مشکل

با تشکّر از توجّهتون

 

 

کلاس ۸۰۳:

نام و کارهای اعضای گروه:

محمدصدرا فرومدی:مستندساز-اجرایی-اتاق فکر.

دانیال ترکمان:مالی- اتاق فکر

امیر حسین دهقانپور:اجرایی-اتاق فکر

…………………………………………………………

بررسی مشکل:

۱-نامنظم بودن کتابخانه

۲-عدم رسیدگی مناسب به ان

۳-قدیمی وپاره و به درد نخور بودن تعداد زیادی از کتاب ها

۴-استقبال کم از طرف بچه ها

همانطور که می دانید دوست خوب کتاب است و اگر دانش اموزان خوب ایران استقبالی از کتابخانه نداشته باشندمعلوم نیست عاقب علم ور این مملکت چه می شود.

……………………………………………………………………….

روند پیشرفت:

طبق برنامه ریزی ما که در هفته ی اول انجام شد ما در این هفته به نظافت در کتابخانه می پردازیم ودر هفته بعدمشغول به مرتب کردن کیفی کتاب ها داریم که به سه دسته تقسیم می شوند کتاب هایی که اصلا به درد ما نمی خورند-کتاب هایی که به درد ما می خورند و کتاب هایی که هم به در می خورند و هم به درد نمی خورند بیا بعضی از جا های ان ها به درد می خوردند که معلم ها در باره ی بودن یا نبودن ان ها در کتابخانه تصمیم می گیرند.

……………………………………………………………………….

راه حل ها:

۱-برای دانش اموزان کارت هایی طراحی شودکه جای ۲ تذکر دارد که هر روز که دانش اموز کتاب را دیر تحویل دهد یا در کتابخانه بی نطمی کندتذ کر میگیرد و اگر ۲ تذکر بگیرد کارت باطل و دیگر نمی تواند از کتابخانه بدون کارت کتاب بگیرد(محمد صدرا فرومدی).

۲-به تمامی بچه های مدرسه لیست هایی داده شود وبچه ها کتاب های خوبی که می شناسند که در کتابخانه نیست معررفی کنند و لیست به دست معلم ها برسد و معلم ها کتاب های خوب را  به مدیر مدرسه بدهد و بودجه ی لازم را درخواست کنندو کتاب ها را بخرند این راه حل به استقبال کتابخانه نیز کمک می کند(محمد صدرا فرومدی).

……………………………………………………………………….

گزارش کار این هفته:

ما در این هفته کتابخانه را مرتب کردیم و مشغول به مرتب کردن سه بخش شدیم و هر بخش را یک نفر مرتب میکند.

دانیال ترکمان: زبان

محمدصدرا فرومدی: ریاضی

امیر حسین دهقانپور:زیست

گزارش های بچه ها از کار های خود در این هفته:

محمدصدرا فرومدی:حدود نصف کتاب های ریاضی مرتب شده و کتاب های هندسه در یک طبقه – جبر دریک طبقه – دیفرانسیل در یک طبقه – تاریخ ریاضی در یک طبقه و بقیه کتاب ها در یک طبقه.

دانیال ترکمان:کتاب های زبان و دیکشنری ها به خوبی مرتب شد.

امیر حسین دهقانپور: زیست کتاب های نامناسب زیاد داشت برای مثال زیست پیش دانشگاهی که الان این کتاب ها از کتاب های دیگر جداشده و کار زیست تقریبا تمام است.

 

کلاس ۸۰۲:

فایل مستند سازی شده فعالیت های این هفته

اعضا:عرفان ظهوریان-رضا اکبری-سینا عباسی-ارشیا انصاری.

وظایف اصلی:عرفان ظهوریان:مستند ساز-رضا اکبری:مالی-ارشیا انصاری و سینا عباسی:انجام عمور.

موضوع:ازدحام حیاط پشتی.

شرح فعالیت های هفته:

همه ی پیشنهاد ها برسی شد و یک پیشنهاد انتخاب و عمور مالی ان برسی شد.

خط کشی دوباره زمین ها:

۱-کوچک تر کردن زمین گل کوچک(شایدم تعداد گل کوچیک هارا یکی کردیم).

۲-با این حال فاصله خوبی بین والیبال و گل کوچک و بین بسکتبال با گل کوچک داریم.

۳-فاصله تعریف شده مکانی خوبی برای اسکواش است.

۴-فرهنگ سازی به شرح زیر و کنترل ان توسط ناظمین و دوربین:

گل کوچک:۶ تا ۸ نفر.

والیبال۱۲ نفر.

بسکت:۸ تا ۱۰ نفر.

۵-حظف تک حلقه.

 

کلاس ۸۰۳:

اعضای گروه :فربد ملک و احسان شعفی و علی کاتبی و محمد علی زمانی

موضوع : ابسرد کن

در روز ۲ شنبه جلسه ای گذاشتیم و مشکلات بیشتری را بررسی کردیم

مشکلات جدید عبارت بودند از :

  • کوتاه بودن سقف ابخوری
  • باز بودن و بدون سقف بودن قسمتی از ابخوری
  • کج بودن شیروانی ابخوری
  • نزدیک بودن ابخوری به دستشویی

که از همه ی مشکلات عکس گرفته شد اما جناب کاتبی عکس هارو برایمان نفرستاد

عکس ها اینطور بودند:

سپنتا موسویان به صورت اتفاقی داشت به ابخوری می امد و سر او به سقف برخورد کرد و ما هم از او خواستیم که بقل ابخوری بایستد تا از او عکس بگیریم.

راه حل های ارایه شده:

  1. سقف را برداریم .
  2. سقف را صاف کنیم.
  3. تعویض سقف
  4. بریدن قسمتی از سقف

ما همه ی راه حل ها را بررسی کردیم و راه حل دوم با اینکه نمی شد ولی از همه بهتر بود

چرا بقیه راه حل ها نه:

  1. چون بالاخره در زمستان در مواقعی که بارش وجود دارد سقف لازم است و البته سقف به رختکن ها وصل است .
  2. راه حل بهتر(ولی خیلی سخت )
  3. برای تعویض سقف باید پول زیادی داشت و به کل رختکن ها وصل است.
  4. نا ممکن بودن بریدن سقف چون زیر ان اهن است.

اما چرا راه حل بهتر هم خوب نبود:

چون دو اهنی که سقف روی انها است بالا و پایین هستند و اهن ها به دیوار جوش اند و جدا کردن انها خیلی سخت است.

البته بعد از کمی فکر فهمیدیم در صورت داشتن اسپانسر روش سوم هم خوب است ولی چون اسپانسر نداریم نمیتوانیم حتی یک میلو سیمان بخریم چه برسد به سقف ):

 

و همچنان مشکل ما اسپانسر است.

یک مورد که فراموش شد اینکه وقتی ما کف ابخوری را سیمان کنیم حدود ۱۰ سانت به بالا می اید پس مشکل خوردن سر به سقف بیشتر هم میشود .